Železnice na Šumpersku posiluje

Vždycky
v polovině prosince se mění (spíše aktualizují) jízdní řády a Šumpersko
každoročně trne, jestli zůstane zachován rozsah spojů. Blbý, na to že vlak je
doprava budoucnosti, nefandíte-li Muskovu hyperloopu ;-)
Nestojí
to samozřejmě jenom na Českých drahách, dopravu v našem okrese si u nich
objednává Olomoucký kraj (Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého
kraje), a ten letos ze známých důvodů trpí poklesem příjmů. Každopádně ČD a
jejich vlaky náš region obsluhují, v očích cestujících jsou tím hlavním
terčem kritiky anebo chvály.
Pokud
jde o spoje, došlo v něm spíše jen ke kosmetickým změnám, drobným úpravám
časů, významnějšími tak asi jsou jen změna mezi Petrovem a Sobotínem, kde část víkendových
vlaků jezdila pouze o letních prázdninách, nově budou jezdit o víkendech po
celý rok a zrušení posledního spoje mezi Hanušovicemi a Starým Městem pod
Sněžníkem.
Těšit
se můžeme ještě na nasazení další várky moderních vlaků Stadler. Pro celý kraj
jich národní dopravce má 12, postupně je upravuje a nasazuje do provozu. Vylepšovat
budou komfort cestujícím ze Šumperka do Jeseníku.
Jestli
se má jednou dostat masový automobilismus pod větší společenský tlak, musíme na
Šumpersku mít dostatečnou železniční infrastrukturu. Paráda, že se maká na
elektrifikaci!
#zeleznicnidoprava
#zeleznicenasumpersku #sumpersko #zabrezsko #okressumperk #dopravniobsluznost
#idsok #ceskedrahy #vlakemdosumperka #jizdnirady #zeleznicejebudoucnost #olkraj
#olomouckykraj
