Údolí Desné republikovým průkopníkem

V lecčems
by Svazek obcí údolí Desné mohl být laboratoří a zdrojem inspirace pro jiná
místa po Česku, kde se nabízí koordinovaná spolupráce jako efektivní způsob
rozvoje regionu. Všichni ví, že velkým soustem je pro Svazek provozování železnice
Desná. Na jejím počátku byly povodně v roce 1997, které docela
bezprecedentně spojily obce zasažené ničivým řáděním řeky Desné.
Dneska je
dvacetikilometrový úsek kolejí od Šumperka po Kouty nad Desnou ve vlastnictví
Svazku, ten aktuálně hledá a vybírá nového provozovatele vlaků. Právě toto
koncesní řízení je v podání obce/obcí vcelku unikátním počinem. Je to
disciplína, ke které se vám vyjadřuje i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže,
takže to není žádná legrace. V probíhajícím řízení je potřeba najít firmu,
která si vezme na pět let na starost provozování spojů. Patrně se nepřihlásil
národní dopravce a neví se, jestli nabídku podal současný provozovatel (Sart -
stavby a rekonstrukce).
Věříme, že
pro vedení Svazku je to stresující, ale zároveň taky výzva, jíž jednak
prokazují svoji kompetentnost, a taky ukazují cestu jiným. Jasno bude brzy,
stávající kontrakt běží do února 2021.
Tohle máme
rádi, když se jde po velkých věcech, když se obce a města nebojí zodpovědnosti.
Držíme pěsti!
#svazekobciudolidesne
#udolidesne #zeleznice #sumperk-kouty #vlak #sumperk #koutynaddesnou
#vyberoverizeni #koncesnirizeni #tendr #zeleznicnidoprava #povodne1997 #svazekobci
Foto (zdroj): archiv Svazek obcí údolí Desné