Šumpersko by mělo hnout se spotřebou piva

22.04.2021

Je to hraniční, předložit vám tady text dost přímočaře propagující pití piva, ale podívejte se na to, Češi vloni vypili nejméně piva od šedesátých let minulého století, a to my si tedy vykládáme jako negativní ekonomický ukazatel. A i když tušíme, že 135 litrů na hlavu jde dost významně na vrub pandemie, musíme trochu bít na poplach, protože ekonomika okresu Šumperk na prodeji piva do nějaké míry stojí.

Všechny restaurace, bary a hospody se třesou, až budou moci otevřít, buďte připraveni za nimi vyrazit a pomozte jim pořádně provětrat výčepy. A když je řeč o Šumpersku, nemůžeme nezmínit lokální pivní značky, které taky potřebují naše peníze, aby přežily.

Z malebného horského údolí je největší z regionálních pivovarů, hanušovický Pivovar HOLBA. Ač jejich ryzí pivo z hor putuje do 40 zemí, propad prodejů hlavně piva v sudech pro gastro podniky je masivní. Dávejte si v hlavě do kupy mapu jejich pokrytí, kde dostanete čepovanou Holbu, Šeráka, Keprník... a pod článkem se podívejte na nový reklamní spot značky Holba.

Svoji pozornost zaměřte i na malé lokální pivovary, které kromě toho, že vaří fakt skvělé pivo a přináší pestrou paletu pivních stylu, se taky podílejí na růstu pivní kultury v regionu. My v positivSU na ně myslíme a palce držíme velkolosinskému Pivovaru Zlosin, Pivovaru Albert ze Sobotína, Minipivovaru Kolštejn z Branné, a taky Pivovar Zábřeh s pivní značkou Welzl a ještě šumperský Minipivovar Jirsák.

Foto (zdroj): Unsplash