Sjednocení propagace našich hor
Bohatstvím našeho regionu, které možná
ještě ani neumíme docenit, je "obyčejná" voda. Počkejte za 10, 20 let, jak
velkým magnetem Šumperska se voda stane. O čem už jsme ale přesvědčeni úplně
všichni, že je pro náš region zásadní, jsou naše krásné hory - Jeseníky.
Až se 17. ledna otevřou brány
brněnského výstaviště, kde začne mezinárodní veletrh cestovního ruchu
Regiontour 2019, setkají se jeho návštěvníci pouze s jedním stánkem
propagujícím Jeseníky. Ptáte se, co je na tom pozitivního, že místo dvou stánků
tam bude jeden? Inu, Jeseníky, jak známo byly doposud propagovány nějak
Euroregionem Praděd (za Moravskoslezský kraj) a nějak Sdružením cestovního
ruchu Jeseníky (za Olomoucký kraj). V takovém případě více je méně,
protože návštěvníci našich hor vůbec nerozlišují, jestli právě lyžují v tom
či onom kraji a chtějí na všech místech, ve všech propagačních materiálech
apod. dostávat komplexní informace o Jeseníkách, Rychlebských horách a
Králickém Sněžníku (za Pardubický kraj, s nímž se dohoda musí ještě
dotáhnout).
Proto je fajn, že Michal Blaško za
Euroregion Praděd a Tomáš Rak za Sdružení cestovního ruchu Jeseníky použili
selský rozum a od teď se snaží propagaci Jesenicka a Šumperska spojit, aby incomingové
agentury, cestovní kanceláře, individuální návštěvníci a další subjekty cestovního
ruchu slyšeli jen jeden hlas lákající je k nám do jesenických hor.
Bravo pánové! Dořešte ještě ten Králický Sněžník a hurá do Brna na
veletrh.
Foto (zdroj): Michal Klajban