Přinášíme důkazy o podnikavosti na Šumpersku a Zábřežsku

15.01.2021

Moc fandíme všem místním výrobcům, kteří si tolik zakládají na tom, že jejich produkty vznikají tady na Šumpersku a Zábřežsku, že mají na prvním místě kvalitu a lokálnost surovin, a že se při tom všem snaží být ještě co nejohleduplnější k životnímu prostředí. Koneckonců právě splnění těchto atributů je vstupenkou do katalogu regionálních výrobků, služeb a zážitků, jež jsou certifikovány značkou Jeseníky - originální produkt. Pro nás jako spotřebitele je známý fialový zvoneček zárukou toho, že daný výrobek je takříkajíc 'mejd in Yeseniky'.

Dovolte nám představit alespoň pár dobrých příkladů šikovnosti, podnikavosti a kreativity, jíž najdeme v tomhle regionu dost a dost. Právě vyšel aktuální katalog regionálních produktů, pojďme nahlédnout do jeho obsahu.

V přehledu nechybí třeba Olga Gřundělová se Staroměstskými trubičkami, zastoupeny jsou sýry a mléčné výrobky ze Zemědělského družstva Jeseník, paštiky a nakládané věci ze zábřežské Via Delicia, marmelády značky Z darů jesenických hor, ovčí a kravské sýry z Brníčka, také Jesenická bylinná od Kyla Bairnsfathera, bezlepkové mlýnské výrobky PROBIO, piva z velkolosinského pivovaru Zlosin, úspěšné jesenické Šípkové víno...

Nečekáme, že tahle nabídka zcela nahradí vaše obří nákupy v obchodních řetězcích, ale určitě může přinést nové chutě do vašeho stravování. Hřát může jistě i vědomí, že tímhle nákupem podporujete místní ekonomiku.

Katalog Jeseníky - originální produkt si stáhněte na našem webu, určitě se bude hodit.

#jeseniky #sumpersko #okressumperk #jesenikyoriginalniprodukt #lokalniprodukt #madeinjesenicko #certifikat #mistniprodukt

135 je hodnota ukazující roční průměrnou spotřebu piva v litrech za rok, na kterou Češi spadli v pandemickém roce 2020. Za poslední léta jde nahoru popularita řemeslně vařených piv z různě malých pivovarů, na což reagovali i větší pivovary.

Až budeme ve čtvrtek 23. září v šumperské Pikole křtít první kreativní katalog Šumperska a Zábřežska DESIGN kreativSU, jedním z představených aktérů bude i výrobce dětských knížek BUUK.
Dokonale sehraný tým kolem Tomáše Hurty dělající snovou práci, která dělá radost dětem v mateřských školách i dětem a rodičům doma. BUUK tvoří jedinečné knihy a...

Nejde říct nic nového k přírodní katastrofě, která zasáhla Hodonínsko a Břeclavsko. Jde jen zkusit pomoci. Ostatně vlnu české solidarity je úžasné pozorovat. Víme, že i ze Šumperska odchází spoustu peněz na vyhlášené sbírky.

K tomu, aby byl někdo považován za dobrého zaměstnavatele, už dneska nestačí jen výplata v termínu a stravenky zaměstnancům, podnikatelé 21. století musí předvádět o dost víc. Určitým vrcholem je společenská zodpovědnost firmy, tedy nejen honba za EBITou (zisk před zdaněním a odečtením úroků), musí tam být něco navíc.

V úterý jsme se zúčastnili křtu druhého dílu kreativního katalogu hanácké metropole Olomouc, na který nás pozvala vydávající Univerzita Palackého (UPOL), ale smysl naší účasti byl o něco významnější než pouhý přípitek.

Když je tu ten návrat na restaurační zahrádky, dovolili bychom si malinko namotivovat ty z vás, kteří jsou patrioty i pokud jde o pivní značky. Chápeme, že chtít po pivním národu něco jako loajalitu je věc troufalá, leč v případě hanušovické HOLBY je opakovaně potvrzeno, že se za náklonost k tomuto pivo rozhodně nemusíte stydět.