Pojízdný barbershop druhý na soutěži studentských podnikatelských nápadů

18.01.2021

Nikdy není pozdě se s vámi podělit o měsíc starý úspěch studentů šumperské SŠ železniční, technické a služeb, kteří se přihlásili do soutěže Soutěž a podnikej. Ta se snaží po celé republice vyhledávat středoškoláky mající v hlavě nápad anebo už na stole konkrétní projekt stojící za překlopení do reálného byznysu.

Ze školy se do krajského kola, jež dozorovalo Inovační centrum Olomouckého kraje, přihlásily dva týmy, přičemž vyučená kadeřnice a aktuálně studentka nástavbového studia Aneta Filipová si se svým Pojízdným barbershopem odnesla úžasné 2. místo. To už může být solidní nakopnutí Anetina budoucího byznysu. Druhý tým šumperské školy ve složení Kristýna Peroutová, Adéla Sikorová a Ondřej Kačírek si za svůj nápad Výstřel do tmy odnesl čestný diplom. Výstřel do tmy má být designová kavárna pro náročné zákazníky ze Šumperka. Těšte se!

Oběma soutěžním myšlenkám držíme palce, ať dojdou k naplnění, ale jsme si jisti, že i kdyby ne, udělali studenti velmi cenou zkušenost, kterou v budoucnu zúročí.

#soutezapodnikej #inovaceok #inovacnicentrumolomouckehokraje #krajskekola #podnikatelskasoutez #stredniskolazeleznicnitechnickaasluzeb #sumperk #pojizdnybarbeshop #vystreldotmy

Foto (zdroj): archiv Střední škola železniční, technická a služeb Šumperk

135 je hodnota ukazující roční průměrnou spotřebu piva v litrech za rok, na kterou Češi spadli v pandemickém roce 2020. Za poslední léta jde nahoru popularita řemeslně vařených piv z různě malých pivovarů, na což reagovali i větší pivovary.

Až budeme ve čtvrtek 23. září v šumperské Pikole křtít první kreativní katalog Šumperska a Zábřežska DESIGN kreativSU, jedním z představených aktérů bude i výrobce dětských knížek BUUK.
Dokonale sehraný tým kolem Tomáše Hurty dělající snovou práci, která dělá radost dětem v mateřských školách i dětem a rodičům doma. BUUK tvoří jedinečné knihy a...

Nejde říct nic nového k přírodní katastrofě, která zasáhla Hodonínsko a Břeclavsko. Jde jen zkusit pomoci. Ostatně vlnu české solidarity je úžasné pozorovat. Víme, že i ze Šumperska odchází spoustu peněz na vyhlášené sbírky.

K tomu, aby byl někdo považován za dobrého zaměstnavatele, už dneska nestačí jen výplata v termínu a stravenky zaměstnancům, podnikatelé 21. století musí předvádět o dost víc. Určitým vrcholem je společenská zodpovědnost firmy, tedy nejen honba za EBITou (zisk před zdaněním a odečtením úroků), musí tam být něco navíc.

V úterý jsme se zúčastnili křtu druhého dílu kreativního katalogu hanácké metropole Olomouc, na který nás pozvala vydávající Univerzita Palackého (UPOL), ale smysl naší účasti byl o něco významnější než pouhý přípitek.

Když je tu ten návrat na restaurační zahrádky, dovolili bychom si malinko namotivovat ty z vás, kteří jsou patrioty i pokud jde o pivní značky. Chápeme, že chtít po pivním národu něco jako loajalitu je věc troufalá, leč v případě hanušovické HOLBY je opakovaně potvrzeno, že se za náklonost k tomuto pivo rozhodně nemusíte stydět.